tiistai 3. maaliskuuta 2015

Kevätpostia


Vielä olis vähän lunta jäljellä. Kaikki viimeiset, puhtaat valkoiset lumikasat, käytetään tarkkaan hyödyksi ja niissä kieritään antaumuksella. Ei sitä tiedä, että koska taas pääsee lumeen pyörimään, ja aamuisin putsaamaan nokkaa kinokseen. Jos ei satu eksymään jäähallin parkkipaikalle, siellä oli lumilinna kesälläkin!

Maaliskuukin alkoi jo... Nyt on niin keväistä, että mä ajettelin julistaa tämän kuun "manttelittomaksi maaliskuuksi". Eli talvivaatteet pesuun ja säilöön. Mulla on niin lyhyt turkki, että emäntä pukee kovilla ja tuulisilla pakkaskeleillä mulle takin tai haalarin. Semmosia t-paitoja tai muita koristevaatteita mä en harrasta. Ihan vaan noita lämmittäviä ja sääötäsuojaavia.

Mä en oo koskaan ollu mikään aamuvirkku. Emäntä on nyt jossain työharjoittelussa ja mä oon joutunut heräämään tunnin aikaisemmin kuin normaalisti. Vähän se on ollut vaikeaa ja emäntä on saanut mainitella mua lähtemään ulos. Lisäks mua pikkuisen hämmentää se, että emännän punteissa ja laukussa on vieraan koiran haju. Sillä on siellä joku karvakorva työkaverina. Me nuuskutellaan sitten vuorotellen niitä farkun puntteja: kun emäntä kulkee, posti kulkee!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti